fredag 5 december 2008

Fredag vecka 6

95.5

Så har man då nått 17 kilosgränsen. Helt fantastiskt. Men som någon sa igår så ser man att jag har gått ner men inte så mycket som 17 kilo. Varför då? Jo kroppen hänger inte med. Även om jag inte skulle gå ner ett gram till så skulle jag få kommenter om en eller två månader att jag har gått ner och tom mycket skulle de säga. Därför får jag inte så många kommentarer ännu men jag vet att de kommer.

Jag vill passa på att hälsa en ny person som har kommenterat. Det är LuleN som kommenterat min kylskåpslista. Hon säger att det var promenader och halva tallriken grönsaker som gjorde att hon/han gick ner tio kilo trots skräpmat och godis någon gång i veckan.

Grattis till dina tio kilo. När jag gick ner första gången så började jag med att avstå en chokladboll som jag åt varje dag och sedan byta läsk mot vatten. Började röra på mig lite som att försöka springa i spåret. Det tog inte lång tid innan det gav resultat.
Allt handlar ju vad har för förutsättningar. Nu har jag varit med ett tag och lärt mig hur jag fungerar. Om jag tex tillåter mig någon gång i veckan skräpmat så är jag snart fast igen.
Jag var 26 år när jag gick ner första gången men är idag över 40 och det tror jag spelar roll.

Promenader är underskattat. Jag vet många som inte lagt om så mycket kost men började gå en timme om dagen och gått ner massor av kilo. Jag hoppas du lyckas hålla din nya vikt.

Alla som hittar hit gör som LuleN och lämna gärna en kommentar

5 kommentarer:

  1. Håller med. Alla sätt är bra - om man klarar av att följa dem en lång tid. Annars slår det bara tillbaka med råge.

    Promenader är överlägset bästa sättet för mig. Både för att gå ner men även för att hålla vikten. Det kommer att stå överst på min kom-ihåg lista när jag vill vara vikstabil sen.

    SvaraRadera
  2. Fy 17 vad du har varit duktig ;-)

    (kunde inte låta bli)

    SvaraRadera
  3. He he den var bra.

    Gå kommer jag göra till våren. Tror inte tidigare. Fast till sommaren räknar jag med att börja springa igen. Det var ett tag sedan jag gjorde det. Det är en härlig kännsla att lufsa runt ett spår så svetten sprutar.

    Tack för alla kommentarer HBP

    SvaraRadera
  4. 95,5! Det går så himla bra för dig och du är verkligen duktig! Ja, det gäller att hålla i de nya vanorna och den nya livsstilen och inte göra avsteg... Jag tror precis som du!

    Jag har som mål att i vår ska tom jag kunna ut och springa i spåret!!! Det är 10 år sedan sist!!! Då har vi samma mål att lufsa runt med svetten sprutande :0)

    SvaraRadera
  5. Ja det har jag drömt om att få springa igen. Jag körde rätt hårt då sist jag sprang men nu ska jag bara njuta av max 5km spåret. Att kunna ta sig runt det är ett av alla mål jag har.

    Massörskan sa att jag var duktig som kunde sitta med när andra åt tex julbord. Jag förklarade att det är enkelt när man har bestämt sig.
    Hon sa att alla lukter skulle knäcka henne men jag har inte tänkt eller reagerat på lukter.

    Däremot är lite kämpit att gå i en affär och känna alla dofter. Då måste man tänka att om mindre än fyra veckor ska jag börja äta igen.
    Ahhh vad jag längtar dit :-)

    SvaraRadera