onsdag 31 december 2008

Gott Slut och Gott Nytt År och ny blogg


88.7


Så var mina pulverveckor slut. Det gick mycket lättare än jag trodde. Det var inte alls så svårt att avstå något.
Tio veckor av mitt liv är inte långt. Så var tanken när jag började och så känner jag nu också.

Jag har verkligen fått lön för mödan. Så många beundrande kommentarer har jag fått nu på sista tiden att inte alla går att återge. De flesta är impade av att jag står ut så länge. Det är inte jag. Det beror på gruppstöd och information på träffarna. Just den mentala biten som det pratas om är viktig.


Jag började på 112.5 kg men jag hade varit uppe över 113 och säkert ännu mer när jag inte vågade att väga mig. Jag mådde absolut inte bra. Det gör jag idag fast jag känner att jag behöver mer kraft och energi nu och jag hoppas att jag får det genom den vanliga maten.


Om någon som läser det här och tvekar över att köra snabbt, till dem säger jag bara, KÖR. Du kommer ångra dig om du väntar. Se till bara att du gör det med stöd i form av grupp eller liknande.


Så jag tackar alla som läst min blogg. Det blev över 700 besökare under de här 65 dagarna. Ingen är räknad mer än en gång per dag. Det blir ett snitt på 17 varje dag. Inte illa. Fast många som hittar hit har läst hela bloggen. Det ser jag på de listor jag får. Det är roligt. Hoppas någon har haft nytta av det vi skrivit. Detta till trots alla taskit stavade ord och konstiga meningar som jag ibland får till.

De som har lämnat ett avtryck här ska ha ett stort TACK.


Så ett speciellt JÄTTETACK o många KRAMAR till NuJ och HBP som har varit bättre än gruppträffar i många fall då vi har träffats och kommenterat varandras viktresa i stort sett varje dag. Ni har varit ett stort stöd med era sköna kommentarer och Hejarop.


Nu hoppas jag att alla vill följa med mig i min nästa fas och blogg. Den hittar ni på http://22veckor.blogspot.com/


Där kommer jag finnas under hela våren och försommaren.


För er som kommer hit och vill fråga något eller så om mina tio veckor med pulver så är det bara att skriva ett inlägg så svarar jag på det.


Nu önskar jag er alla bloggläsarer från lilla mig ett riktigt


GOTT NYTT ÅR

9 kommentarer:

  1. Grattis till viktraset!! Vi syns ikväll!!

    SvaraRadera
  2. Tack själv Peter för i år! GOTT SLUT OCH GOTT NYTT!

    // NuJä

    SvaraRadera
  3. Oj vad du har varit idog. Men så fick du lön för mödan också. Visst är det skönt att väga lite mindre???

    Gott Nytt År önskar jag dig från en annan smalis ;-)

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!

    Vilket slut på 2008! Ett fantastiskt jobb och 110% inställning och attityd! Njut maten ikväll och se fram emot en skön uplevelse i kroppen nu när du börjar äta. Det kommer att gå kanon!!!

    Varma Hälsningar

    Janne

    SvaraRadera
  5. Hej Janne Tack det är mycket din förtjänst att jag är här idag. Nu behöver jag dig nog mer än någonsin på min ack så bräckliga färd framåt eller ska jag säga nedåt.;-)
    /Peter

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag uttrycker min stora beundran för dig och din fantastiska insats.

    Ett riktigt Gott Nytt år önskar jag dig och de dina. Det här året kunde knappt sluta bättre eller det nya starta bättre, eller hur?

    Vi ses i den nya bloggen,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  7. Ojoj har inte varit här innan men en vän tog mig hit och jag kan bara säga WOW Jag vet vad du har gått igenom och jag kan bara säga sträck på dig Du har vunnit kampen mot dig själv. Ett jättegrattis !!!!!
    Nu när jag har hittat hit kommer jag fortsätta att följa ditt nya liv och det är en lång väg att gå men nu är det svåra över.
    GRATTTTTIIIIISSSSSS
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Grattis till viktminskningen vet själv hur det var man var bara lycklig men som sagt 10 veckor är bara en liten del av livet så alla som tvekar KÖR bara

    SvaraRadera
  9. Har precis läst hela din resa och är väldigt imponerad, började själv med itrim den 30 sep och går på snabb metoden, på 13 dagar gick jag ner 5,5 kilo. har en bra bit kvar till mitt mål, men blev mer motiverad av det du skrivit! Bra jobbat!
    MVH Julia

    SvaraRadera