söndag 28 december 2008

Söndag vecka 9 och fortfarande förkyld

89.4

Jag har en digitalvåg. En sådan som man kan se fettprocent om man vill. Den inköptes tidigt förra hösten då jag var på gång med att gå ner i vikt. Jag använde inte den så specellt flitigt.

Nu är det skillnad och det ser ni ju här på bloggen då jag redovisar vikten varje dag. Fast jag måste erkänna att ibland orkar jag inte acceptera vad det står på vågen och då brukar jag vänta en halvtimme timme så brukar jag bli nöjd. I går var jag desperat för att komma under 90 för jag hade stått still ett tag och det borde..... Till slut fick jag en idé och tog ur batterierna och satt i dem igen. Det brukar kunna göra susen då batterierna börjar ta slut. Mycket riktigt så försvann det tre hg direkt.

Igår köpte jag ny batterier men glömde sätta i dem. Jag blev så besviken när jag insåg att jag hade gått upp tre hg igen i morse men så kom jag på :) Det blev batteribyte och vips så ser ni resultatet.

Nu känns inte mitt mål på 88 som avlägset. Det beror på om jag kan träna men som det ser ut nu så blir det ingen träning mer detta år.

Ett stort TACK till alla kommenterare. Det är såååååå kul att få en kommentar.

Kram till alla bloggläsare.

11 kommentarer:

  1. 89,4...du är grym Peter!
    Jag skulle behöva gå ner 20 kilo...hur fasen ska jag gå till väga?

    SvaraRadera
  2. Tja Rasmus du behöver nog inte oroa dig. Du kommer ha tappa alla kilo om några år. Du får lite ofrivilligt springande då och inte prata om alla långa promenader du ska gör framöver.

    Dra ner lite på livets god på vardagarna bara och njut på helgerna. Det är mitt tips.

    Men du varför bojkottar peking fanz hemmamatcherna. Det låter så barnsligt.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tack för din kommentar i min blogg. Visst är det kul när någon lämnar ett avtryck!

    Jag måste passa på att uttryck min stora beundran för det du gör. Tänk vilken tjänst du gör ditt hjärta, din kropp och ditt liv. Vilken investering i livet!

    Krya på dig och lycka till i fortsättningen, du kommer att klara det!

    Sträva på,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  4. Aha, vilket bra tips! Peter-metoden: Ta ut batterierna när du är missnöjd! Jag måste testa att byta batterier och se om jag blir mer nöjd...

    89,4- du är GRYM!!!

    SvaraRadera
  5. Tack tjejer för era kommentarer. Visst är den bra. Byt batterier och du kan gå ner mer kilo.

    Jag hoppas jag fixar ett halvt kg till på tre vägningar. Det skulle vara kul och då har jag bara 13 o något för att nå målvikten. Det är faktiskt hissnande tanke.

    SvaraRadera
  6. Hahah! Vilket fusk!!! Det måste jag så klart prova också :D

    Tja, vad ska jag säga. Du är ju helt makalös. Det är så roligt att det går så bra för dig och NuJ. Har sagt det förut, men nu känns det verkligen som om ni är på väg att gå om mig. Jag får nog lägga in en överväxel så att jag inte hamnar på efterkälken :)

    SvaraRadera
  7. Och Krya på dig! Du kan ju inte snora på nyår!!!

    SvaraRadera
  8. Vad heter era vågar? Min heter Hugin Nandinia och jag har nyss insett att jag kan mäta fett % med den- nåt jag inte visste. Nu är det bara så att min bruksanvisning inte hittas så jag vet inte hur jag ska göra...

    SvaraRadera
  9. Sökt efter manualen på nätet NuJ? Min kan inte mäta fett tyvärr. Är sugen på en sån, men väntar till dess att itrim-år 1 är över. Kanske till och med itrim-år 2 :)

    SvaraRadera
  10. Nix pix! Söka på nätet var det första jag gjorde men helt utan resultat...

    Vet inte hur bra dom är på fett%... Är dom tillförlitliga?

    SvaraRadera
  11. Våran våg heter Beurer så jag kan inte hjälpa dig NuJ.

    Tillförlitliga. Vet inte men jag har orkar inte kolla vad den visar. Jag går på kläderna i stället:-)

    SvaraRadera