fredag 5 december 2008

I slängartagen

Jag har insett att jag behöver en ny garderob. Ja inte själva garderoben utan innehållet ;-)

Det är för förstort. Framförallt skjortorna har en tendens att vara som tält. I halsen kan jag få plats med hela handen på vissa och över magen måste jag snart vika den för att det ska bli bra.

Nu har ju flera av er som lagt kommentarer att jag ska slänga kläderna och inte spara för då......

Lydig som jag är så slänger jag dem nu. Det innebär att jag måste köpa minst en ny skjorta innan julafton. Det finns nu kläder som jag felköpt och var försmå som fortfarande hänger kvar. De är bara lite förstora nu.

Byxoran är det lite värre med. De kommer säkert att bli förstora också men än så länge kan jag ha dem. Det är så att några av dem kan jag inte ha ännu men de är få och snart går det också.

Om nu kroppen ändrar sig ett halvt kilo i veckan så har den ändrat sig tre och ligger fjorton efter. Det är ju något att hoppas på :-))

Ha en riktigt skön och trevlig fredag alla bloggvänner och övriga. Jag själv börjar helgen med massage på jobbet innan jag går hem. Härligt.

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir att du börjat utrensningen av kläderna! Låter som om du inte heller tänker rusa ut och köpa massor av nytt nu. Klokt. Det kommer säkert att hända massor med kroppsformen framöver.

    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Ja du har rätt HBP att jag inte tänker rusa och köpa nytt. Det väntar jag till maj med att göra.

    Tack för stöttningen.

    SvaraRadera
  3. Härligt att rensa bland alla "tält"! Ska du spara nåt?! Jag håller på att fundera på det men jag vet inte... Nu är jag totalt byx-lös! I morgon måste jag ner på stan för att leta några billiga rea byxor! Funderar på att köpa stretchiga byxor och så köper jag dom lite för trånga ;0)

    Massagen lät ljuvlig! Vilket härligt sätt att avsluta arbetsveckan med det!

    Ha en trevlig helg!!!!

    SvaraRadera
  4. Tack NuJ och trevlig helg själv.

    Ja det gäller att hålla kolla på vad man har och vad man kan ha. Jag har rensat ut en stor kasse med kläder. Både byxor och skjortor. Fast det är rätt intressant att en skjorta hade samma storlek på lappen men den ena var jättestor och den andra kunde jag ha precis. Man undrar hur de sätter storlekarna.

    Två par byxor köpte jag inför Romresan som började den 22 oktober och slutadade den 26:e. Den 27 oktober började jag min viktresa. De byxorna, knappt använda, skänker jag bort till välgörenhet.

    Strech kanse inte är så dumt.

    SvaraRadera