torsdag 11 december 2008

Torsdag em vecka 7

Det har varit en härlig dag på många sätt. Dels har jag träffat en god vän och fått prata lite det är inte så illa.

Så till ålderdomshemmet. Jag gjorde succé. De var så nöjda. En dam, som är mamma till en numer pensionerad arbetskamrat, hade sytt en duk till mig. Hon visste att jag skulle komma och därför ville hon ge mig något. Hon är över 80 år och hon har yrsel, går med rolator, ser dåligt men med hennes avlidne mans glasögon hade hon sytt en liten duk med fint mönster runt. Fantastiskt. Det var för att jag gav henne en skiva med julsånger som jag spelat in i olika tillfällen. Hon hade ju inte fått betala den, sa hon.

Jag har tränat och pratat med coachen. Inte alltid vikt men det är alltid glatt. Jag blir alltid på bra humör efter ha träffat honom.

Dagens :)
Idag använde jag en kavaj som jag inte haft på nästan fem år. Härligt att man kan börja använda de kläderna igen.

3 kommentarer:

  1. Underbart att hon suttit och sytt en duk till dig! Rörande...

    Visst är det härligt att coacherna alltid är så goa?!

    Oj, oj! Inte använt på 5 år!!! GRATTIS!!! Vilken känsla alltså!!! Tjohooo!

    SvaraRadera
  2. Ja den är skön. Jag får även slänga ännu en skjorta som är använd för sista gången. Det går liksom inte längre att använda dem när ärmarna sträcker sig ner nedanför händerna.

    Suck borde gjort som du och sparat en hundring för varje kilo.

    SvaraRadera
  3. Gulle-gumman! Jag gillar verkligen när människor visar sin uppskattning och vågar ge bort något som de gjort. Vår generation är inte lika duktiga på det. Vi springer hellre och köper något (opersonligt).

    SvaraRadera