tisdag 23 december 2008

Onsdag vecka 9 Julafton


90.4
Eftersom det är julafton i dag så är det alltså en vecka till Nyårsafton. Den längtar jag efter.

Inget rundsnack idag utan jag önskar er alla en riktig GOD JUL med många klappar och härlig samvaro med era nära och kära.


Jag skickar med en inspelning på O Helga Natt som jag gjorde för två år sedan. Det är
tillsammans med Linköpings Symphonic Band. Ett 20-manna band och det var riktigt roligt.
O Helga Natt

Jag brukar publisera listor och här har jag ännu en som berör det onyttiga och som gäller f.o.m Nyårsafton.

Jag lovar att:

inte ta mer än två skumtomtar i munnen samtidigt.
inte ha mer än två skedar russin i glöggen.
alltid köpa minst två påsar nötter så jag kan bjuda av den andra.
att inte dricka upp hela vinflaskan utan bjuda på minst ett halvt glas vin till frugan.

Många julkramar till alla läsare och kommenterare. Några speciellt till NuJ och HBP för utan er skulle de här åtta veckorna ha varit mycket tuffare.

12 kommentarer:

  1. Äsch, mp3-spelaren vill sig inte så nu ljuder Jussis O Helga natt här istället. Jag är säker på att din är minst lika bra :D

    90.4. Helt otroligt!

    God Jul och lycka till med helgen! Många hälsningar till din familj och dina vänner också. Hoppas att de är extra laddade så att de hjälper dig att komma igenom denna jul så enkelt som möjligt.

    SvaraRadera
  2. Host host att jämför mig med Jussie är inte rättvist. Han sjunger ju mycket bättre.

    Ja de hjälper mig mycket.

    Jag önskar dig en skön jul.

    SvaraRadera
  3. Oh, du har verkligen en underbar röst, fast det visste jag ju sedan innan. Nu fick jag lite julstämning här i alla fall! Jag vill önska dig och Catrin en riktigt god jul! Bra kämpat med vikten!!

    SvaraRadera
  4. Hejsan

    Först vill jag önska en GOD JUL sedan vill jag säga tack för titten och kommentaren hos mig. Det är så kul att hitta nya underbara bloggar och så kul att du också bor i Linköping. Jag länkar dig! Ha det så fint.
    Kram Sara

    SvaraRadera
  5. GOD JUL!

    Sitter i ett fantastiskt snölandsskap med en sol som brinner just över horisonten, vyn är magisk....nu blir det långpromenad med mp3:an! 80-sträcket närmar sig med stormsteg så julen klarar du galant:)...tunnis;)

    Allt gott

    Janne

    SvaraRadera
  6. God Jul och Gott Nytt år!

    Vilken härlig O Helga Natt, den senaste jag hörde var tillsammans med Anna när vi hörde dansbandsversionen. Den här är mycket bättre!

    Sträva på,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  7. Tack alla kommenterare. Jag tar åt mig allt berömm.
    Sitter så här mellan midnattsmässa och julotta och känner mig onykter fast jag inte druckit en droppe. Kanske är det tröttheten kombinerat med för lite pulver. Jag vet inte men det ska bli skönt att sova i morgon.

    God natt och god fortsättning på julen.

    SvaraRadera
  8. Hej hej! Jag håller med Katarina- senast vi hörde denna var i dansbandstappning! Jag hade mycket hellre varit och lyssnat på dig! Du har verkligen en maffig röst!

    Tack detsamma Peter! En stor kram till dig med för alla stöttande och peppande kommentarer! Tur att vi har varandra, du, jag och HBP!!!

    SvaraRadera
  9. Jäklar vilken skillnad det är på dig! Det glömde jag kommentera! Jag tänker på den bild du tidigare lagt ut här på bloggen då ni var i Italen...

    Det strålar om dig! Jätte härligt att se!

    SvaraRadera
  10. Hmm hur jag än letar så har jag ingen bild där jag var i Italien. Jag har skrivit om det men ingen bild. Var säkert den bilden där jag skålade en vecka innan Italien. Fast jag lägger ut en bild i nästa inlägg från Italien. Får se om du har samma åsikt då :-)

    Fast strålar. Hmm vet inte men vi skrattade rätt mycket när vi tog kortet. Det är så svårt att se bra ut på kort. Antingen för allvarlig eller så är man fånig eller så är man ja jag vet inte vad med bra blir det inte. Det bästa resultatet av många kort.

    SvaraRadera
  11. Ha ha! Jaaa, det var precis så det var! Nåt med Italien och en bild av en mycket fylligare Peter- that´s it!!!

    Jag tycker att du strålar jag och det är jag övertygad om att det beror på att du lyckats så bra, att du känner en stolthet och respekt för dig själv!

    SvaraRadera
  12. Hej NuJ

    Stolt och respekt. Nja vet inte men rätt glad rent allmänt är jag. Kul att ha en sk hanterbar övervikt. :-)))

    SvaraRadera