söndag 14 december 2008

Min planering för resten av livet.

Idag är det två julkonserter. Dels en kyrkokör där vi gör en treditionell konsert med lucia och med barn. Efteråt ska kören ha en julbordsknytis. Jag var med på den förra året och den var hur trevlig som helst. I känns det inte så roligt så jag smiter från den och sjunger med en annan kör. Den kören är en tillfällig kör och konserten kostar pengar att gå på. Det är en del vanliga sånger men många med nya arr men jag tror alla kommer känna ett lugn när de går därifrån i kväll.

Jag har varit dålig på att redovisa mina mål och listor så jag kör ett race här.

Målvikt
75 kg +-3 kg

När
25 maj 2009

Metoder och Hjälpmedel
Itrim
10 v med pulver
8 v med pulver och mat sk 2+2
Bara mat med inrikning viktminskning.
Träning utanför ITRIM gärna med frugan

Regler jag ska hålla mig till.
1. Ät bara när du ska äta.
2. Välj vad du ska äta och njut av det.
3. Planera måltidsordning
4. Drick mycket vatten
5. Rör på dig även om du inte tränar. Tex promenader


Övergripande tankegångar om mat.
1.Allt är tillåtet men inte alltid och inte i obegränsad mängd.
2.Skilj vardag från fest.
3.Var ordentlig hemma så kan du njuta borta.
4.Var aktiv i vad du äter. Det blir både nyttigare och enklare att hålla vikten.
5. Låt bli slentriankonsumtion av alkohol

När målet är nått.
Om jag kommer till min målvikt på 75 kg så ska jag ha en nödbroms på 80 kg så jag ALDRIG kommer upp i de nivåerna jag har haft de senaste åren.

Att alltid komma ihåg
Detta är ingen bantningskur detta är ett sätt att förhålla sig till mat, dryck och fest för resten av livet

2 kommentarer:

  1. Mycket bra lista! Kloka tankegångar om mat och jag skriver under varendaste en!!!

    Ha en härlig vecka!!!

    SvaraRadera