tisdag 30 december 2008

Tisdag vecka 10 HURRA VAD JAG ÄR BRA

88.8 !!!!!!!!!!!

Ingen falsk blygsamhet här idag. Orkar liksom inte med det. Nu har jag nått det mål jag satte att kanske kunna nå. Mer om det i morgon.

Så börjar denna tioveckersresa lida mot sitt slut. Aldrig att jag bara ska äta pulver sa jag någon gång för länge sedan. Nu säger jag varför började jag inte tidigare!

Det är ju så att man är resultatet av en massa val man har gjort under livets resa och så är det även med vikten. Nu har jag valt hälsan och kanske är det viktigaste jag har lärt mig under dessa snart 65 dagarna att det går att avstå saker. Jag väljer att må bra och att avstå i vissa lägen är ett måste om jag inte ska gå tillbaka till det gamla liv. Det liv som var lite uppgivet. Inget jag försökte med fungerade fast jag borde veta då jag gjort viktresan en gång förut och hållt vikten i fem år.

Man måste få unna sig. Den strofen har jag hört och sagt många gånger. Nu unnar jag mig att gå ner i vikt.

Igår kväll gjorde jag något som jag inte har gjort sedan september. Jag tog en promenad. Det skulle bli en liten promena men när jag kom ut kl 21 på kvällen så var vädret perfekt. Lufte var hög, jag mådde bra efter förkylningen och benen kändes lätta, de bara flög fram, så det blev den längsta promenad jag har gjort häromkring. Den tog nästan en timme och det var i rask takt. Otroligt skönt och jag blev lite trött i benen men de återhämtade sig efter en kort stund. Härligt.
Nu ser jag fram emot våren då det är dags för att springa i spåret.

Mina batteribyten gav eko hos mina bloggkompisar. Det är kul med annorlunda tips. Otroligt kul med alla som skriver en liten kommentar även om man gör som min svägerska och bara skriver ett Hej :-)

Ett nytt tips.
Om du tycker att det inte händer så mycket och att magen känns stor.
Lägg dig då på golvet, på rygg, så känns magen bra mycket mindre. Då kan man följa revbenen och det tom bildar en grop där bröstkorgen slutar.
Då blir jag lite stärkt och tänker nog att den där tjockisen i spegeln inte längre är så stor ändå.

Ett inlägg kvar som blir en sammanfattning av de här 65 dagarna.
Kramar till er alla

6 kommentarer:

  1. Du behöver inte visa någon som helst blygsamhet!!!!
    Du har ju klarat detta ALLDELES SJÄLV!
    Kram

    SvaraRadera
  2. TJOHOOOO! Hurra, hurra, hurraaaaaa!!!

    88,8 är inte bara en fantastisk prestation - det är också en fin samling siffror. (Jag gillar klockslag som 12:34 och 22:22. Lite knäpp jag vet men de gör mig lite glada.)

    Är själv förundrad över att vi idag tycker att vi "unnar oss" saker när det vi talar om då oftast bidrar till ohälsa. Jag har under perioden unnat mig timlånga promenader och mer ekologisk mat.
    - Promenaderna "tar tid" från familjelivet, men resultatet blir ju att familjen får en trevligare och nöjdare familjemedlem i mig.
    - Maten kostar lite extra men i långa loppet kanske de kronorna bidrar till att hålla mig friskare så då blir det mindre medicin och fler möjliga arbetstimmar istället.

    Jag blir så glad att höra att du nu känner viktminskningen när du är ute och går. Jag är säker på att du nu är i ett viktläge när din kropp mår extra bra av att få komma ut en liten stund varje dag och få röra på sig i friska luften.
    Hoppas att solen lyser på dig idag!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilken insats! Härligt jobbat och tänk vilken skön promenad du gav din kropp och själ.

    Jag har hittat några trevliga GI-recept som jag länkat till i min blogg. En liten nyårspresent till alla mina GI-vänner!

    Gott Nytt år,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  4. Alldelens rätt! Du har inget att vara blygsam över!!! Vilken prestation! Helt fantastiskt! 88.8- jag är precis som HBP glad i fina samlingar siffror... Klockslaget 22:22 är en av mina favoriter :0) Vi är lika knäpp alltså!

    Härligt att du:
    1) kom ut på promenaden
    2) att du kände dig så lätt & stark
    3) att du gick längre än vad du tänkt dig
    4) att du håller på att bli kompis med Mr Promenad!
    ( nu är det bara stavarna som fattas :0) Vet ju din syn på stavgång :0)

    Bravo Peter!

    SvaraRadera
  5. Hej tjejer. Jag förstår inte detta med siffror. Kul och men fachinerad? inte jag.

    Jo jag tränade idag också fast försiktigt för det var istället för promenaden. Jag promenerade friskt i höstas men det har varit lugnt med det sedan jag började med pulver.

    Stavar hmpfn!!! Det får du ALDRIG se mig med.

    SvaraRadera
  6. Ha, ha! Jag vet... Ville bara retas :0)

    NuJä

    SvaraRadera