söndag 21 december 2008

Söndag vecka 8 och det är dags för sista julkonserten

91.1

Ja jag blir fartblind av de där siffrorna på vågen. Det är över 21 kilo sedan jag vägde in mig en måndag morgon i oktober.

Då mådde jag inte bra, varken fysiskt eller psykiskt. Fast jag hade humöret uppe hade varit i Italien huvudstad och träffat goda vänner så var det ett misslyckande att jag inte klarade av att med egen kraft fixa vikten.

Nu är inte vikten fixad ännu men jag är en god bit på väg. Som jag kallar det en kontrollerbar övervikt.

I morgon går jag in i min nionde vecka och sedan är det tio dagar kvar innan det är dags att börja äta. Undrar hur det går sedan. Jag är nyfiken och skräckslagen samtidigt. Mitt fokus ligger nu mer på måndagen den 25 maj. Det är då jag hoppas på att nå målvikten eller så nära det nu går.

Jag hoppas på bra rutiner och förståelse och hjälp hemifrån.

Snart jul. Hoppas julmaten smakar för er som får äta ;-)

4 kommentarer:

  1. Jag tror precis som du, att det är mycket viktigt med stöd av dina närstående. Om de trugar lite och kanske säger att "det inte är så farligt" med lite kakor eller godis emellanåt är det betydligt svårare att stå emot frestelserna. Träna tillsammans ( det vill väl Catrin) och kämpa tillsammans som ett team är nog det som krävs, även om det naturligtvis är du som har det yttersta ansvaret.
    Jag kan ibland känna mig som en knarkare när det gäller onyttigheter. Om då omgivningen trugar med "knarket" är det inte lätt att stå emot ;-)
    Heja heja dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för ditt besök och din kommentar i min blogg.

    Jag ber om ursäkt för om jag var otydlig vad gäller julkorten. Eftersom jag alltid är ute i sista minuten (och också är mkt aktiv på Tradera) har jag fullständig koll på, både inrikes och utrikes, porton och inlämningstider.

    Ingen skugga ska alls falla på Posten utan, blott och bart, på min egen tidsoptimism.

    Jag ska berätta en, av många, solskenshistorier om Posten senare i min blogg.

    Föv övrigt vill jag också uttrycka min stora beundran för dig, min vän A och alla er andra som gör såna insatser för er själva. Ni är verkligen fantastiska.

    Lycka till och God Jul (i bildlig betydels..),

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  3. Ja, jag vill också träna och leva nyttigt även om det inte är lätt för mig heller alla gånger, men nu j-ar ska det gå efter nyår. Det är ett löfte (jag brukar hålla nyårslöften, åtminstone gjorde jag det en gång när jag slutade röka)så vi är ett team, du och jag min käre man!

    SvaraRadera
  4. Hej Alla kommenterare och ett speciellt välkomen hit till Katarina.

    Härligt att någon kan komma med något positivt om Posten. Även om alla inte tror det så försöker vi som jobbar göra vårt bästa. Det är inte lätt att alltid försvara företaget men jag vet så många som jobbar efter devisen "Service är vår vardag".

    Tack min fru för att du kommer göra mig sällskap framöver. Det är precis som vår kära svägerska säger att det är som ett knark och om någon säger att det är ju inte så farligt så trillar man säkert dit efter femtielfte gången man har hört det.

    Så mot det nya lätta året :-)

    SvaraRadera