fredag 26 december 2008

Fredag vecka 9 Annandagen


90.0

Trodde jag skulle få jubla idag men förkylningen har satt stopp. Dels är jag mer hungrig när jag bara sitter eller ligger ner och kollar på tv. Det blev en bar extra i går kväll. Sedan har jag mest sovit eller legat i sovrummet. Sovrummet är det som är skönast när man är varm. Vi har ingen värme på där så det är lite kallt men man sover så gott då.

Det blir alltså inten träning idag. Det blir en sväng på stan. Tänkte jag skulle nyttja ett presentkort jag fick för att köpa nya kläder. Det behövs kan jag tala om. Trodde jag kunde använde det mesta tills i vår men det är tyvärr för mycket som är förstort nu.

Skickar med en bild på vår katt som fyller 18 år i vår. Ungefär samtidigt som jag ska nå min målvikt är det tänkt. Hon ligger på två flyttkartonger som vi blev tvungna att ha kvar då hon älskade att ligga på dem. Numera är de inklädda i en filt.
Ha det gott alla bloggläsare.

4 kommentarer:

  1. Du ska inte träna med en förkylning i kroppen. Du kan få hjärtmuskelinflammation!
    Gå en promenad istället :-)
    Vadå, tyvärr är min kläder så stora att jag måste köpa nya? TYVÄRR?! Önskar man hade de angenäma problemen :-)))))
    KRAMKRAM
    Haje

    Ps. Varför ska det dröja innan ni åker till Rom igen? Ds

    SvaraRadera
  2. Hej Haje. Jo det är det jag vet så det är därför jag inte tränar. Får inte heller för personalen. Den som kommer dit med en förkylning blir hemskickad igen.

    Pengar stavas det. Om jag hade obegränsat med pengar skulla jag byta ut hela garderoben varje månad men.....

    Det finns fler ställen att åka till. Jag vill se lite av Spanien eller varför inte åka en vecka till Mallis eller Kanarieholmarna som jag aldrig har varit på.

    Fast

    SvaraRadera
  3. Peter! Du SKA jubla! Fattar du att du står på 90? 90!!! Vad stod vågen på när du började?!!? Måste påminna dig och dra dig lite i örat när du säger så där! Du är inte snäll med dig själv då! Jag förstår att du hade andra planer men då gäller det att bromsa sig själv och backa bandet!!!

    Så JUBLA!!!!

    Hoppas att du hittade lite nya kläder på mellandags rean! Och... det blir en j-kla massa steg när man går på stan :0)

    SvaraRadera
  4. Jo det är sant att det blir en massa steg. Jag höll ut i nästan tre timmar och jag hittade en skjorta för 100 kr och två t-shirt för 150 och ett bälte som är nog en halvmeter kortare än mitt gamla.Fast det var inte billigt men jag räknar att ha det även när jag har nått min målvikt.

    Dra mig i örat. Aj det gjorde ont. Jag är faktiskt en vuxen människa*ler*.

    Jag förstår din åsikt men jag måste sikta högt. Och är det bara två hg kvar innan man kan fira så hoppas man ju förståss.

    Jag gick tillbaka en vecka och konstaterade att det har bliviet en viktminskning på 1.9 kg sedan förra fredagen. Det är faktiskt inte illa.

    Efter nyår blir andra vägningsrutiner annars blir jag nog galen på vågen.

    SvaraRadera