tisdag 2 december 2008

Tisdag vecka sex

96.3

Jag fick frågan om jag hänger med i viktnednången. Nä det gör jag igentligen inte. Dels för jag tycker det går för sakta! och dels för att det är samma person som syns i spegeln.

Men håller man sig till fakta så är det nu över 16 kilo och någonstans borde det ju tas.
Byxor och andra kläder som på något sätt bara blir större. Har insett det att jag bör använda mina stora kläder medan jag kan för snart är det försent :-)

Det svåraste att avstå är...........ingenting. Alkoholen trodde jag skulle vara ett bekymmer. Att inte kunna dricka vin till maten tex men nu äter jag ju inte mat så då försvann den grejen.

Nä jag mår bra och är inte hungrig.

Däremot ser jag fram emot den dagen jag ska börja äta mat. Säkert den svåraste och ångestfulla tiden och jag ska försöka begränsa tiden för pulveranvändningen redan från början.

Träffade någon igår som berättade hur lätt det är att inte vilja avstå från pulvret. Jag hoppas jag inte kommer dit. Jag har en plan och hoppas att jag kan följa den.

Tack för ni läser bloggen :-)

5 kommentarer:

  1. Släng alla de kläder som blivit för stora efterhand...
    Det är psykologiskt fel att spara dem för att ha att ta till "om det skulle behövas". Bara att man tänker så är ju fel. De kommer aldrig mer att behövas alltså slänger jag dem!
    DU ÄR SÅ DUKTIG!!!!!<3
    Kram
    Haje

    SvaraRadera
  2. Hej Haje.
    Det är många som rekomenderar att slänga kläderna. Precis som du säger är det helt fel att spara för att om jag behöver. Då har man ju redan förlorat. Nej jag skickar det mesta utom kanske något för att ha som minne ;-)

    Än så länge kan jag ha det mesta även om det sitter lite löst.

    Ska börja köpa nya kläder nästa år.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Bra! Att du kommer att göra dig av med dina gamla kläder alltså :)

    Förstår att en del kan tycka att det är lite läskigt att sluta med pulvret. Det har ju varit så effektivt. Och så enkelt. Och så bra förpackat. Och billigt i jämförelse med den mesta maten...

    Jag kör ju 2+2 och det kan man tydligen göra mycket länge. I princip obegränsad tid. Ska bli intressant att se hur jag väljer att göra när mina 10 veckor är över.

    Ser fram emot att höra om din plan!

    SvaraRadera
  4. Min plan kommer du få i en lista framöver.

    Dvs en planlista :-)

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag gick förbi en spegel idag och det var lääängesen som jag såg mig i helkropps spegel. Jisses vad jag blivit smal! Jag såg det tom själv!!! Byxorna har blivit för långa... breda... vida... Tröjorna hänger friare än någonsin!

    Det är klart att du kommer att kunna följa din plan! Tvivla inte! Se dig själv lyckas redan nu! inget kan stoppa dig nu- kom ihåg det Peter!

    Du är jätteduktig!!!

    SvaraRadera