måndag 1 december 2008

Sundhetstecken

Idag har kroppen börjat protestera. Ja det måste vara så då jag fick ont i ryggen, musklerna knöt sig mellan skulderbladen och knät gjorde mysko ont.

Det är då man undrar om kroppen ska falla ihop. Är detta tacken för att man går ner i vikt.

Njae det är så att ryggonda har jag haft förut och det strömmar ut mot höften. En viss stretchövning brukar få det att ge med sig. Muskelknutan beror på enligt massörskan att baksidan har för lite muskler jämfört med bröstmusklerna och orkar inte hålla emot.

Knät är jag opererad två gånger i och det är minisken som spökar och försvann ganska snabbt efter lunch. Så det har inget med att göra att jag går ner i vikt även om man kan tro det ibland :-)

Jag upptäckte att bilens säte har blivit större. Ja det känns som om sätet har växt. Konstigt.
Det är inte alltid jag upptäcker de förändringar som händer så då kan det vara skönt att få det på pränt här så jag kan gå tillbaka och läsa om dem när jag tvivlar.

Det här med regler som gör att jag kommer att kunna hålla vikten efter nyår tänkte jag skulle presenter här så jag får dem på pränt. Återkommer om det under veckan.

3 kommentarer:

  1. Aj. Känner igen det ryggonda. Mitt sitter oftast mitt på ryggen. Strålar sedan ut runt midjan, ner över utsidan på höfterna och ner över låren och mot knäna. Lär vara ett symptom som blir allt vanligare bland flitiga dator-användare. Bröst-, mag- och lårframsidemusklerna förkortas. (Det är inte naturligt att sitta som en ostbåge flera timmar i sträck. Har jag hört ;-))

    Stretcha, stretcha, stretcha. Så bra. Så svårt att göra till en vana. För mig.

    Hoppas du får ditt att släppa snabbt. Själv smetade jag på rejält med vit tigerbalsam igår vilket hjälpte mig att sova bättre.

    SvaraRadera
  2. Det är lät ju inte bra HBP. Jag har fått förhållningsorder från massörskan men ju mer jag gör som hon säger ju mer krampar det i ryggen. Då pratar jag om det som sitter strax nedanför skulderbladen och känns som en knut som krampar. Jag har aldrig haft det förut och jag sitter inte lite framför datorn jag då jag pular med musik och bilder förutom bloggandet ;-)

    Vi får se om jag klarar mig till fredag då hon får lösa upp knuten åt mig.

    SvaraRadera
  3. Visst är det HÄFTIGT! Att bilstolen blivit större.... samma är bältena som någon tomte måste ha varit ut och förlängt!!!

    Idag när jag såg mig i spegeln såg jag mitt gamla, smala ansikte igen från år 98-01 ( 01 började jag ticka uppåt i vikt igen... resten kan ni som läst min blogg...)

    SvaraRadera