måndag 15 december 2008

Måndag eftermiddagssvammel

Idag har jag tränat.

Jag har hittils gått 15500 steg idag och det blir nog några till innan det är dags för sängen.

Det kommer kommentarer om att jag har gått ner i vikt flera gånger per dag och det gör att man håller motivationen uppe.

En kommentar som jag hör iblan är att de är imponerade över att jag kan hålla ut. Att kunna stå emot frästelser som tex julbord eller godis.

Det är igentligen ganska enkelt. Just nu får jag inte men jag får nästa år. Då måste jag precis som idag kunna avstå vissa saker eller gånger för att kunna njuta andra gånger.
Allt hör ihop. Att kunna avstå för att ta försig en annan gång.

Jag har kommit till insikt och fått hjälp och stöd att kunna komma över den gränsen som är så svår annars.

2 kommentarer:

  1. Waoow! Vad många steg! Har du lyssnat till vår Teneriffa vän och börjat promenixa?
    Jag har oxå varit och tränat. Kom i sista minuten, hade 25 min på mig och jag hann- ska skriva om det i bloggen med.

    Bra skrivet och vilka bra insikter!!! Du är klok du!!!

    SvaraRadera
  2. Hej NuJ. Nä jag går inte så mycket bara till träningen idag. Ca 10-15 från jobbet så normalt ligger det på 12000 steg en vanlig vardag.

    Klok vet jag inte om jag är. Det är saker jag har kommit på under resans gång. Jag har haft dem i huvudet men det är skönt att få dem på pränt för då blir de mer överskådliga.

    Efter så många misslyckade försök så ska jag banne mig klara av det denna gång.

    Kul att du kommenterar. Fast håll med om att det är lite tomt utan HBP

    SvaraRadera