onsdag 3 december 2008

Onsdag vecka 6

96.0

I två kommentarer har Nu jädrar kallat mej för sin viktminskningshälte hmmmm. Det måste jag absolut ta avstånd ifrån för någon hjälte( även om jag sträcker på mig lite ).
1 jag har inte gjort något mer än följt min coach rekomendationer.
2 jag följer ett program.
3 hur mycket jag går ner beror inte på min vilja utan på vad kroppen bestämmer sig för.

Däremot kan jag säga att jag har tur. Samt att det jag är nu beror på alla misslyckade gånger jag har försökt gå ner i vikt de senaste åren. Samt att nu är jag ganska sträng mot mig själv. Är jag inte det då vet jag vart det barkar. Jag vet också att den strängheten måste finnas kvar i alla framtid.

Om jag kan avstå från mat nu då vet jag att jag kan avstå från mat mellan måltiderna. Kan jag avstå från alkohol i tio veckor behöver jag inte slentrianmässigt ta ett gäng fredagsöl varje vecka osv.

Allt det här hör ihop men hjälte.....nä men gott om inspiration som kanske kan smitta av sig på någon mer :-)

Till alla ni som kommenterar....... ni är guld.
Till alla som kämpar med vikt och annat............vi fortsätter kämpa för vi kommer fixa det :-)

5 kommentarer:

  1. Ville bara skriva en liten heja-kommentar för oss som kämpar om än på olika sätt! Fortsätt i samma stil, det kommer att gå kanonbra det här!!

    SvaraRadera
  2. 104 för mig idag... tycker fortfarande att det går långsamt men som du skriver så är det kroppen som bestämmer takten... så länge jag går ner är jag glad...

    Sluta nedvärdera dig! Du må ha misslyckats en miljon ggr innan- det är historia! Nu är det NU som gäller och då är du VISST en hjälte. Punkt slut!!!!! :0)

    SvaraRadera
  3. Till Annika. Tack det kommer säkert att gå lika bra för dig. Bara man har en plan och det har ju du :-)

    Du kan också få ett uppdrag av mig. Du kommer ju vara med när jag äter min första måltid så då kan du ju få skriva ett inlägg om hur jag upplevde det hela. Från objektivt håll så att säga.

    Till Nu jädra vill jag säga grattis. Det går ju precis åt rätt håll för dig. Och Tack Tack du har faktiskt en poäng i att det är nu som gäller.
    Det andra låter jag stå för dig :-)

    SvaraRadera
  4. Tur att jag läste det här idag! Imorgon ska jag träffa arbetskamrater och det startar med champagne innan vi ska ut och äta.
    Igår tänkte jag inget alls om bubblet, men idag har jag haft en liten konversation med mig själv. ETT glas. Ett LITET glas. Det går väl bra. Behöver ju inte ens dricka upp det. Bara smaka lite. Bubbel. Som jag älskar!

    Men nu när jag läste vad du skrev så rann det helt ut ur mitt huvud. Jag KOMMER att dricka champagne på nyår, men inte innan. Och inte mer förrän mina 10 veckor är klara. (Kan tänka mig att skippa skumpan på nyår om jag ligger nära en milstolpe, men det får vi se då).

    SvaraRadera
  5. HBP va bra att vi kan hjälpa varandra. Det är inte värt den där skumpan. Det gör säkert inget för viktminskningen men för självförtroendet. Klarar jag det nu klarar jag det sedan.
    Nyår tänker jag dricka ytterst lite vin till maten. Tänkte köra hem mina kamrater sedan.

    Kämpa på.

    SvaraRadera